Maliny Moruše

Maliny Moruše

pondělí 29. května 2017

Obrázky ze zahrady

Kompost se mění na pivoňkový, zasypán množstvím okvětních lístků. Dnešní úmorná vedra dala některým rostlinám zabrat. Jahody začaly rozestupovat listy, potřebovaly pořádně zalít. Vysázené ostálky (Zinnia) se úplně pomačkaly. To samé hledíky.  O víkendu by nám měli vyvést kohoutek na zahradu, tak to se zaléváním bude jednodušší. 

Začínají jahody. Mám Karmen, Koronu, Symphony, Rumbu, nově Daroyal a Gariguette, objednanou teprve nedávno. Lesní Rujanu a žluté Yellow wonder. Daroyal je první. Je z podzimní výsadby, bohužel dost květů pomrzlo, tak několik keříčků nemá ani plod. Keříčky jsou krásné, vysoké, listy zvednuté nahoru. Většinou mají po dvou plodech, velkých a chuť je báječná. Mám z nich radost. Další červenající jsou Korony. Menší keříčky než Daroyal, více plodů, ale viditelně snášejí vedra hůře, plody jsou menší, také výborné. Další bude Rumba, pak Karmen, nakonec Symphony. Gariguette nevím, je raný, ale sázený pozdě. Byla to frigo sadba, každý keříček má 5-6 plodů. Lesní už plodí a úplně se z vedra rozestoupily. 

Radost mi dělá i hrách. Carouby de Mausanne je mi už skoro po ramena a to jsem středně vysoká. Krásně  kvete a nepotřebuje oporu. Nějaké větvičky jsem tam původně dala, ale roste i bez nich.


Carouby de Mausanne


Oskar je proti Carouby poloviční.  Ale začal kvést dřív a to byl zaset později, neboť vymrzl. Je velmi raný.  Už jsem našla první malé lusky. Kvete také Sweet Ann a je dost nízká.

Vlevo Oskar, vpravo Carouby

Cukety mají již po dvou pravých listech. Seji je přímo do země. Tu předpěstovanou jsem dala do vyvýšeného záhonu, klíčila dřív, ale ty zaseté venku ji předběhnou. Vypadají vitálněji. Rajčata jsou pořád malá. Letos jsem jim při sázení na dno dala kromě granulí hnoje také nasekanou kopřivu, zasypala zeminou, pak dala rajče a zahrnula. Dělám kolem rostliny kolečko z vrstvy zeminy, aby při zalévání voda neutíkala někam vedle. Rajčata jsou na další části zkultivované plochy, která ležela několik let ladem. 
Krvavec se již také rozrůstá, bylinka na salát je v zahradě novinkou, pro mě doposud neznámou. Už jsem ochutnala, krvavec je zvláštní, nasládlý. Také cizrna se zvedla, ale ještě nekvete. Jsem na chuť zelených lusků zvědavá.

Cizrna s plevelem

Rozkvetly zvonky. Šalvěje jsou už v plném proudu. Devaterníky také. Oranžové měsíčky již brzy.

To není salát ani špenát. Špenát je v levém rohu nahoře. Tohle je vysemeněný měsíček. Snadno pak rozsázíte po zahradě, i tak ho ale zbude snad tisíc.
Čas tulipánů je zase pryč.

Žádné komentáře:

Okomentovat